February 20, 2010

Tamat Suda


Cuti tahun baru cina suda berakhir. Bermakna bermulalah tugasan membaca buku dan membuat assignment Hubungan Etnik yang masih belum dicari tajuk. Huhu

Kini aku telah menjejak kaki di Kuala Lumpur. Bertolak dari Muar jam 7.30 pagi dan sampai kira-kira 9.30 pagi. Wau, teruja+terkejut=menakjubkan. Bakal je aku tidur time tuh. Sedar-sedar da smp. Apa agi, santap sarapan pagi aa kt Selera Kampus, hoho.

Smp sane, teringin lak asenye nk menatap komputer baru kt PSZ. Dgarnye komputer baru, OS baru, pergh, berderau rase nk tegk. Aku dan adik aku menjadi orang pertama menjejaki di PSZ dan mencuba peralatan baru di situ.

Tiba je di depan komputer, aku menjadi blur. Nape blur? Ntah, mgkin sbb canggih sagt kot, teruja sekejap. Memula bukak kt komputer depan, pastu pndah sbb owg nmpak ape kite buka.

Dengan perasaan y xmalu trus aku mendekati suis on/off. Meraba2 aku dibuatnya, mencari ape butang y dipanggil suis, (hmm). adekku y membebel dari tadi asik meminta suruh bukakkan skali trus tanpa bnyak songeh menekankn butang unutk dye.

Da tekan ase sonok menurun seketika. Smbil menuggu komputer tu startup, tetbe kuar satu statement, pebende ntah, tapi y aku taw dye kate windows tu smue ori2, jagan nk donload y pirate, sbb kalo donload gak nti komputer leh crash, tol ke?? haha aku pn xtau.

pastu ade sowg brader nk bukak google, tp xleh, dye suh aa aku setelkan, upenye xde line. wayar xpasag kot, m*cane nk bukak kalo xde line abg oii.
Trus dye cari kom line,
tetbe smue kom cmtuh, aku pn xpaham nape, komputer y aku gunekan tadi pn cmtuh gak, asek suh connect jee, aku ckap ngan brader tu tekan je connect, pe susa, aha

bukak jee, aku trus on facebook, then bukak aa mcm2, adekku mahu dora n the explorer, tlong bukakkan skali, *xcakap trime kasih kt abg pn xpe, kn Aqilah, hehe.
Dalam bape minit aku berasa bosan, ngan adekku wat hal dengan bukak volume kuat2 agak menyegan buat seketika, ckuplah , bosan di sini, amek angin kt luar agy baek, hehe

trus keluar, agak bosan di PSZ aku trus menuju ke hotel, 12tgahari suda, time to check-in.

Kesimpulannya, hari ini aku agak bersantai, tade ase penat lagsug, cume boring y ku dapat, ape agy, tido, haha
skang bawu bagun, bgun trus online, macm2 ade, cume owg y nk tegur aku tu y tade, xpe, malam masih mude, Man Utd seb bek kala, result tok EPL malam ni, hehe,
so aku pn penat mengarut, aku chow, ade hal penting inform aku aku bebeh,
hho
Selamat Malam ^^

No comments:

Post a Comment